18:15 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت کشاورزی

موفقیت دو طرح کرونایی ایران در مسابقات آنلاین نوآوری لهستان
نماد برتر- دو طرح تیم اختراعات ایران که در حوزه کرونا بود، در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری لهستان و مسابقات سازمان پتنت اختراعات لهستان خوش درخشیدند.
کیفیت در روند خودکفایی گندم مغفول مانده است
نماد برتر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گندمی که در کشور تولید می‌شود باید از کیفیت بالای غذایی برخوردار باشد تا جلوی واردات گندم و هدر رفت دسترنج کشاورزان را بگیرد.
ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی به اعضای کمیسیون عمران
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی پیرامون مسائل حوزه عمرانی به اعضای این کمیسیون خبر داد.
بیش از ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی در خانه‌هاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اقتصاد کشور در خصوص مسائل ارزی قابل مدیریت است، گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی کشور در خانه‌ها است که این به خاطر سیاست‌های گذشته مالی بانک مرکزی می‌باشد.
برای تامین خوراک طیور هیچ مشکلی نداریم
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در زمینه تامین خوراک طیور هیچ مشکلی نداریم و حتی بیش از حد نیاز نیز این خوراک خریداری شده است.
نظر معاون وزارت کشاورزی درباره واگذاری اختیارات به وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که فعلا به صلاح نیست که درباره واگذاری وظایف تنظیم بازاری بخش کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کنم و باید متولیان جدید را حمایت کرد، اما باید به این نکته توجه کنیم که واردات به تولید لطمه‌ای نزند.
اختلاف نظر دو وزارتخانه بر سر مقدار آب مصرفی در بخش کشاورزی+توضیح کارشناسان
پایگاه خبری راد: در حالی که وزارت نیرو معتقد است میزان مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد بوده، وزارت جهاد کشاورزی ضمن تکذیب این آمار به مقایسه وضعیت یارانه‌ها در بخش کشاورزی در سایر کشورهای دنیا با ایران پرداخته و بر این باورند که کشاورزان ایرانی گران‌ترین آب دنیا را مصرف می‌کنند.
مرغ ممتاز در راه است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان دامپزشکی از عرضه مرغ «ممتاز» با توسعه خط ۲ کشتارگاه های طیور در کشور خبر داد.
مشکلی در تولید و عرضه محصولات پروتئینی وجود ندارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی تاکید کرد که هیچ مشکلی در تولید و عرضه محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد.
بزرگترین صادرکنندگان امسال جهان در بازار گندم
پایگاه خبری راد: وزارت کشاورزی آمریکا در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد اتحادیه اروپا در فصل زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ممکن است از آمریکا به عنوان دومین صادرکننده نفت جهان سبقت بگیرد اما با جایگاه صادرکننده شماره یک همچنان فاصله زیادی خواهد داشت.
۳ میلیارد یورو ارز دولتی در اختیار ۲ خانواده مشهور
پایگاه خبری راد: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد یورو ارز معادل دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند که از این مقدار، بیش از ۶.۸ میلیارد یورو در اختیار ۲۵ شرکت اول این فهرست ۱۰ هزارتایی قرار گرفته است.
 از صادرات خرما جلوگیری نشود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلوگیری از صادرات خرما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ایجاد مشکلاتی برای باغداران می‌شود، گفت: نباید جلوی صادرات خرما را گرفت، چرا که خرمای صادراتی ایران به دلیل نبود صنایع جانبی مصرف داخلی ندارد.
فراخوان آمریکایی‌ها برای ۵.۴ میلیون کیلوگرم گوشت مرغ منجمد
پایگاه خبری راد: شرکت تایسون فودز فراخوان تکه‌های گوشت مرغ منجمد آماده مصرف به میزان ۵.۴ میلیون کیلوگرم (۱۲ میلیون پوند) را به دلیل نگرانی از وجود تکه‌های فلز، گسترش داد.
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت منابع ژنتیکی؛ بزودی
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور از تکمیل آیین‌نامه اجرایی این قانون خبر داد.
حمایت وزارت کشاورزی از پرورش ماهی در کویر
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در دل کویر چیزی است که کمتر کسی به آن فکر می‌کند اما جوانان آران و بیدگل با تلاش چندین ساله نشان دادند که توانایی انجام سخت ترین کارها را دارند.